ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Το ΔΣ της ΠΑΣΕΓΕΣ αφού ανέλυσε και εξειδίκευσε τα όσα προβλέπονται σε κυβερνητικές αποφάσεις που είδαν το φως της δημοσιότητας σχετικά με τα φορολογικά – ασφαλιστικά θέματα των αγροτών κατέληξε στα παρακάτω:
- Η ΠΑΣΕΓΕΣ είναι διαχρονικά, σταθερά τοποθετημένη υπέρ της φορολόγησης των πάντων ανάλογα με τη φοροδοτική τους δυνατότητα.
- Η ΠΑΣΕΓΕΣ έχει τοποθετηθεί υπέρ της τήρησης από τους αγρότες βιβλίων εσόδων – εξόδων γιατί πράγματι τα βιβλία εσόδων – εξόδων απεικονίζουν το πραγματικό εισόδημα και την φορολογητέα ύλη των αγροτών.
- Βασική θέση της ΠΑΣΕΓΕΣ είναι η αντίθεσή της σε οριζόντια μέτρα.
- Το πολιτικό σύστημα οφείλει να γνωρίζει ότι το αγροτικό επάγγελμα έχει ιδιαιτερότητες και διαφορετικό χαρακτήρα από την εξαρτημένη εργασία και επαγγελματική δραστηριότητα άλλων ελευθέρων επαγγελματιών. Είναι εκτεθειμένο σε ακραία καιρικά φαινόμενα, σε εμπορικές πολυμερείς ή περιφερειακές συμφωνίες, διακυμάνσεις τιμών και εξαρτώμενο από τις διεθνείς τιμές. Κατά συνέπεια είναι λάθος προσέγγιση η φορολόγηση αγροτών με τον ίδιο τρόπο που φορολογούνται άλλα επαγγέλματα.
Έχοντας υπόψη τα παραπάνω, το Δ.Σ. της ΠΑΣΕΓΕΣ σχετικά με τα φορολογικά – ασφαλιστικά μέτρα των αγροτών, προτείνει τα εξής:
1) Αφορολόγητο ποσό 12.000 ευρώ.
2) Διατήρηση του συντελεστή φορολόγησης στο 13%.
3) Κατάργηση της προκαταβολής φόρου.
4) Μείωση του τέλους επιτηδεύματος για όσους έχουν εισόδημα μέχρι 12.000€ στο συμβολικό ποσό των 100€.
5) Οι ζημιές μιας χρονιάς να μπορούν να μεταφέρονται στην επόμενη χρονιά και τη χρονιά αυτή να μην ισχύουν τα τεκμήρια.
6) Αποσβέσεις παγίων εντός 5ετίας.
7) Καταγραφή και προσωρινή κάρτα εργασίας στους αλλοδαπούς εργάτες γης και δυνατότητα ένταξής τους στο ασφαλιστικό σύστημα.
8) Διατήρηση του ΟΓΑ σαν ασφαλιστικό φορέα αποκλειστικά των αγροτών και απαλλαγή του από φορέα καταβολής κοινωνικών επιδομάτων σε διάφορες κατηγορίες πολιτών που δεν είναι αγρότες.
9) Διατήρηση της σημερινής ασφαλιστικής κλιμάκωσης και πρόβλεψη μιας νέας κλίμακας σε όσους δε μπορούν αποδεδειγμένα να ανταποκριθούν στις σημερινές ασφαλιστικές εισφορές.
10) Επανεξέταση της κατάργησης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο και συνολικά του κόστους της ενέργειας.
11) Σε ότι αφορά τα κριτήρια το ποιος είναι κατά κύριο επάγγελμα αγρότης, προτείνουμε να χαρακτηρίζεται κατά κύριο επάγγελμα αγρότης αυτός που έχει το 51% του εισοδήματός του από αγροτική δραστηριότητα και το 35% για τη νησιωτική Ελλάδα, εξαιρουμένων της Κρήτης, των ορεινών και των παραμεθόριων περιοχών.
Πρέπει να γίνει αντιληπτό και κατανοητό από το σύνολο του πολιτικού συστήματος, εκτός των παραπάνω που επισημαίνουμε, για τη διαφορετικότητα του αγροτικού επαγγέλματος, ότι το καθαρό εισόδημα που μένει στον αγρότη εξυπηρετεί τρείς σκοπούς :
1) τη διαβίωση των αγροτών (σε πολλές περιπτώσεις πρόκειται για επιβίωση)
2) τη χρηματοδότηση της δραστηριότητας του (καλλιέργειας του) για την επόμενη χρονιά.
3) Τη διατήρηση ενός πολύ μικρού αποθέματος για την κακή χρονιά που θα έλθει είτε προκύψει από καιρικές συνθήκες, είτε προκύψει από συνθήκες αγοράς. (Στατιστικά κακή χρονιά είναι 1 στις 3).
Το Δ.Σ της ΠΑΣΕΓΕΣ είναι φανατικά τοποθετημένο κατά της φοροδιαφυγής και γι’ αυτό προκειμένου να φορολογηθεί το συνολικό αγροτικό εισόδημα, εδώ και χρόνια
α. έχει προτείνει την ηλεκτρονική τιμολόγηση από το σημείο εκκίνησης του προϊόντος προς τις αγορές, αλλά και
β. έχει λάβει θέση κατά των πρακτικών των εκπτωτικών τιμολογίων που στρεβλώνουν την αγορά σε βάρος των αγροτών και των καταναλωτών.
Τέλος, αν το πολιτικό σύστημα πιστεύει πραγματικά ότι ο αγροτικός τομέας μπορεί να συμβάλει στη επανεκκίνηση της οικονομίας, τότε πρέπει να υλοποιήσει το προτεινόμενο πλαίσιο. Σε διαφορετική περίπτωση οι επιπτώσεις θα είναι απαγορευτικές για την άσκηση της γεωργικής δραστηριότητας και συγκεκριμένα :
- Η επιδιωκόμενη επάρκεια σε αγροτικά – κτηνοτροφικά προϊόντα θα μειωθεί.
- Θα μειωθεί η αξία της αγροτικής παραγωγής και το εισόδημα των Ελλήνων αγροτών.
- Θα αυξηθεί το κόστος παραγωγής και θα μειωθεί η ανταγωνιστικότητα της Ελληνικής γεωργίας.
- Θα αυξηθούν οι εισαγωγές και θα μειωθούν οι εξαγωγές αγροτικών προϊόντων.